Teréz anya ~ Amikor keresztedre nézek


Amikor a keresztre nézek...

 Jézus karjai kitárva, hogy átöleljen engem, feje lehajtva,
 hogy megcsókoljon, lábai szorosan szögezve, hogy szabaddá tegyen engem. 
Vére kiöntve, hogy lelkemet mossa, szíve szélesen kitárva, hogy befogadjon engem. 
Akkor tudom, hogyan szeretett Jézus engem.

Teréz anya

Hagyjátok Isten kegyelmét működni lelketekben azáltal, 
hogy elfogadjátok, amit csak ad nektek, és odaadjátok, amit csak elvesz tőletek. 
Az igazi életszentség abban áll, hogy mosolyogva tesszük Isten akaratát.
Teréz anya

Imádság

Eljöttem Hozzád, Jézus, hogy érintésedet fogadjam,
mielőtt megkezdem a napot.
Pihentesd meg tekinteted tekintetemben, segíts,
hogy munkámat barátságod biztonságának tudatában végezhessem.
Töltsd be gondolataimat,hogy kitartsak a lárma sivatagában is, engedd, hogy áldott sugaraid beragyogják elmém rejtett zugait,
és adj nekem erőt azokért, akiknek szükségük van rám.
Boldog Kalkuttai Teréz

 Szabadíts meg, ó, Jézus ~ Teréz anya nyomán

Mennyei Atyánk!
Te igent mondtál rám és az egész életemre.
 Én is igent szeretnék mondani a Te tervedre az életemben.
De ha magamba nézek, látom vágyaimat és félelmeimet,
 amelyek önigazulttá és gyengévé tesznek.
Látom a bizalmatlanságomat és hitetlenségemet,
amellyel elfordulok az Általad felkínált teljes élettől.
De azt is tudom, hogy a Te Fiad, Jézus Krisztus már győzelmet aratott
 a kereszten ezek fölött a vágyak és félelmek fölött.
 Ezért most Hozzá fordulok.

Szabadíts meg, ó, Jézus, a vágytól, hogy szeressenek;
Szabadíts meg, ó, Jézus, a vágytól, hogy magasztaljanak;
Szabadíts meg, ó, Jézus, a vágytól, hogy tiszteljenek;
Szabadíts meg, ó, Jézus, a vágytól, hogy dicsőítsenek;
Szabadíts meg, ó, Jézus, a vágytól, hogy előnyben részesítsenek;
Szabadíts meg, ó, Jézus, a vágytól, hogy kérjék véleményemet;
Szabadíts meg, ó, Jézus, a vágytól, hogy helyeslésre leljek;
Szabadíts meg, ó, Jézus, a vágytól, hogy népszerû legyek;
Szabadíts meg, ó, Jézus, a félelemtől, hogy megaláznak;
Szabadíts meg, ó, Jézus, a félelemtől, hogy megvetnek;
Szabadíts meg, ó, Jézus, a félelemtől, hogy megütnek;
Szabadíts meg, ó, Jézus, a félelemtől, hogy megrágalmaznak;
Szabadíts meg, ó, Jézus, a félelemtől, hogy elfelejtenek;
Szabadíts meg, ó, Jézus, a félelemtől, hogy bántanak;
Szabadíts meg, ó, Jézus, a félelemtől, hogy kigúnyolnak;
Szabadíts meg, ó, Jézus, a félelemtől, hogy meggyanúsítanak!

Amen.

Teréz anya ~ Ima a betegekért

 Szenvedő Jézus, add, hogy mindennap
felismerhesselek a betegekben,
és róluk gondoskodva, Téged szolgáljalak.

Segíts, hogy a harag, a bűntény vagy
az elmebetegség undorító álarca mögött is
meglássalak, és hozzád sóhajtsak:'
Szenvedő Jézusom, mily mérhetetlenül szép 
Téged szolgálni!'

Uram, ajándékozz meg hittel, hogy feladatom
könnyebbnek tűnjön. 
Akkor majd örömet jelent
számomra mások szeszélyeit elviselni
és teljesíteni minden szenvedő óhaját.

Beteg testvérem, mily kedves vagy számomra,
mivel Krisztus képe vagy. Büszke vagyok rá,
hogy gondoskodhatom rólad!

Ó, Isten, mivel Te a szenvedő Jézus vagy,
mérhetetlen jóságod akkor is nyilvánuljon meg,
amikor a türelmes Jézussal találkozom,
aki irgalmas hibáim iránt,
és csak szándékomat nézi,
hogy minden szenvedő gyermekedben
Téged szeresselek és szolgáljalak.
Áldd meg erőfeszítéseimet és munkámat,
most és mindörökké.

Ámen.

 
Boldog Kalkuttai Teréz imái

 
Az emberekért

Az emberek esztelenek, következetlenek és magukba fordulnak, mégis szeresd őket!
Ha jót teszel, megvádolnak, hogy önzés és hátsó gondolat vezérli cselekedeteidet, mégis tegyél jót!
Ha sikeres vagy, hamis barátokat és igazi ellenségeket nyersz, mégis érj célt!
A jó, amit teszel, holnap már feledésbe megy, mégis  légy becsületes és nyílt!
A becsületesség s őszinteség sebezhetővé tesz, mégis légy becsületes és nyílt!
Amit évek alatt felépítesz, lerombolhatják egy nap alatt, mégis építs!
Az embereknek szükségük van segítségedre, de ha segítesz, támadás érhet, mégis segíts!
A legjobbat add a világnak, amid csak van, s ha verést kapsz cserébe, mégis a legjobbat add a világnak, amid csak van!
 

A reménység imája kőtáblára vésve
 
Uram! Vezess engem a halálból az életre, a hazugságból az igazságra! 

Vezess engem a kétségbeesésből a reménységre, a félelemből a bizalomra!
 Vezess engem a gyűlöletből a szeretetre, a háborúból a békébe!
Engedd, hogy béke töltse be a sziveinket, a mi világunkat és az egész világmindenséget!
Béke, béke, béke! Amen


Atyánk! 


Itt vagyok szolgálatodra, a Te gyermeked, hogy rajtam keresztül folytasd szereteted munkáját a világban,- az által hogy Jézust adod nekem,- rajtam keresztül másoknak és az egész világnak.
Imádkozzunk egymásért, hogy Jézus szerethessen bennünk és általunk, 

azzal a szeretettel, mellyel az Atya szereti Őt. Ámen.
 

Amikor a keresztre nézek...

Jézus karjai kitárva,
hogy átöleljen engem,
feje lehajtva, hogy megcsókoljon,
lábai szorosan szögezve,
hogy szabaddá tegyen engem.
Vére kiöntve, hogy lelkemet mossa,
szíve szélesen kitárva,
hogy befogadjon engem.
Akkor tudom,
hogyan szeretett Jézus engem.

Amen. 

Boldog Kalkuttai Teréz reggeli imája
 
Eljöttem Hozzád, Jézus, hogy érintésedet fogadjam,
mielőtt megkezdem a napot.
Pihentesd meg tekinteted tekintetemben, segíts,
hogy munkámat barátságod biztonságának tudatában végezhessem.
Töltsd be gondolataimat,hogy kitartsak a lárma sivatagában is, engedd, hogy áldott sugaraid beragyogják elmém rejtett zugait,
és adj nekem erőt azokért, akiknek szükségük van rám.


Segíts minket, hogy a naponta újból adódó vesződségeket és nehézségeket jókor jött alkalomnak tekintsük arra, hogy növekedjünk emberségünkben és hozzád hasonlóbbá váljunk.

Boldog Kalkuttai Teréz anya


Te ugyanolyan türelmesen és alázatosan szálltál alá az emberi élet mélységeibe, mint ahogy szenvedésed és keresztre feszítésed kínjait elfogadtad.

Boldog Kalkuttai Teréz anya

 Urunk, segíts minket, hogy megtanuljuk elviselni a mindennapi élet terheit és kínjait. 
Hadd nyerjünk kereszthalálod és feltámadásod által új erőt, hogy az élet egyre nagyobb és alkotóbb teljességére jussunk.

Boldog Kalkuttai Teréz Anya

 Boldog Kalkuttai Teréz anya imája

Mária, Jézus anyja,
a szíved add nekem,
amely oly gyönyörű, tiszta és makulátlan,
alázattal és szeretettel teljes!
Legyek képes általa
Jézust fogadni az Élet Kenyerében,
szerethessem Őt, ahogyan te szereted,
és szolgálhassam Őt,
aki magára öltötte
a legnyomorultabbak köntösét.

  Boldog Kalkuttai Teréz anya imája

 Amikor a keresztre nézek...
Jézus karjai kitárva,
hogy átöleljen engem,
feje lehajtva, hogy megcsókoljon,
lábai szorosan szögezve,
hogy szabaddá tegyen engem.
Vére kiöntve, hogy lelkemet mossa,
szíve szélesen kitárva,
hogy befogadjon engem.
Akkor tudom,
hogyan szeretett Jézus engem.

Boldog Kalkuttai Teréz anya imája a kereszt alatt    
 
Szabadíts meg, ó, Jézus,
a vágytól, hogy szeressenek,
a vágytól, hogy magasztaljanak,
a vágytól, hogy tiszteljenek,
a vágytól, hogy dicsőítsenek,
a vágytól, hogy előnyben részesítsenek,
a vágytól, hogy kérjék véleményemet,
a vágytól, hogy helyeslésre leljek,
a vágytól, hogy népszerű legyek;

a félelemtől, hogy megaláznak,
a félelemtől, hogy megvetnek,
a félelemtől, hogy megütnek,
a félelemtől, hogy megrágalmaznak,
a félelemtől, hogy elfelejtenek
a félelemtől, hogy bántanak,
a félelemtől, hogy kigúnyolnak,
a félelemtől, hogy meggyanúsítanak!