Assisi Szent Ferenc ~ Imádság szeretetért

Uram Jézus Krisztus, esengek: olvasszon föl magába
Szerelmed lángoló, édes mézzel-folyó nagy hatalma!
Hogy szerelmed szerelmébe haljak bele;
mert szerető szereteted értem kínhalált szenvedett.

Amen.

 Assisi Szent Ferenc ~ Fölséges és dicsőséges Isten

Fölséges és dicsőséges Isten,
ragyogd be szívem sötétségét,
és adj nekem gaz hitet,
biztos reményt és tökéletes szeretetet,
érzéket és értelmet,
Uram, hogy megtegyem
 a te szent és igaz parancsodat.

Amen.

Assisi Szent Ferenc ~ Mutasd meg, Uram, a Szegénységet

Mutasd meg, Uram, a Szegénységet,
 amelyet annyira szerettél! Irgalmas
Jézus, légy irgalommal irántam,
teljesen eltölt a vágy Úrnőm, a Szegénység
után, aki nélkül nem lelek nyugalmat.

 Te lobbantottad fel, Uram, szívemben az érte epedő szerelmet,
 add meg hát a jogot is, hogy enyém lehessen! 
Arra vágyom, hogy ebben a kincsben legyek gazdag! 
Állhatatosan kérlek, had lehessen mindig az enyém!
Uram, Jézus, Te egészen szegény voltál, 
s így én sem kívánok e földön semmit sem a sajátomnak mondani, 
és csak abból akarok élni, amit felebarátaim adnak nekem!

Amen.
Assisi Szent Ferenc ~ Uram, adj türelmet

Uram, adj türelmet,
Hogy elfogadjam amin nem tudok változtatni,
Adj bátorságot, hogy megváltoztassam,
Amit lehet, és adj bölcsességet,
Hogy a kettő között különbséget tudjak tenni.
Uram, tégy engem békéd eszközévé,
Hogy szeressek ott, ahol gyűlölnek,
Hogy megbocsássak ott, ahol megbántanak,
Hogy összekössek, ahol széthúzás van,
Hogy reménységet keltsek, ahol kétségbeesés kínoz,
Hogy fényt gyújtsak, ahol sötétség uralkodik,
Hogy örömet hozzak oda, ahol gond tanyázik.
Ó Uram, segíts meg, hogy törekedjem,
Nem arra, hogy megvigasztaljanak,
Hanem, hogy én megvigasztaljak,
Nem arra, hogy szeressenek,
Hanem arra, hogy szeressek.
Mert aki így ad, az kapni fog,
Aki elveszíti magát, az talál,
Aki megbocsát, annak megbocsátanak,
Aki meghal, az fölébred az örök életre.

Amen.

Assisi Szent Ferenc ~  Áldozási ima

Én Istenem, engedd meg, - allelúja!
hogy békéden hirdessem. - allelúja!
Ott, amerre a harag dúl, - allelúja!
szívem meleg lángját gyújtsd. - allelúja!
Ahol szívet kétely mar, - allelúja!
homályt onnét oszlassak. - allelúja!
Merre többé nincs kiút, - allelúja!
szavamon át reményt gyújts. - allelúja!
Ott, hol sajog bánat s jaj, - allelúja!
boldogságod árasszam. - allelúja!
Sötétség ahol honol, - allelúja!
világosság legyek ott, - allelúja!
Én Istenem, engedd meg, - allelúja!
hogy hirdessem békédet. - allelúja!

Amen.