Az olcsó kegye­lem, az egy­ház halá­los ellen­sége.
Az olcsó kegye­lem, a kegyel­met egy tanná, egy elvvé, egy rend­szerré ala­cso­nyítja.
Az olcsó kegye­lem min­den­kire érvé­nyes igaz­ság ként hír­deti a bűn­bo­csá­na­tot, 
és az Isten sze­re­te­tét úgy állítja be, mint a keresz­tyé­nek egyet­len fel­fo­gá­sát Isten­ről.
Az olcsó kegyel­met valló gyü­le­ke­zet, olcsó taka­rót kínál a világ bűne­ire, 
amely fel­ment még a bűntől való sza­ba­du­lás vágyá­tól is.
Az olcsó kegye­lem a bűn meg­iga­zu­lá­sát jelenti, a bűnös meg­iga­zu­lása nél­kül.
Az olcsó kegye­lem meg­bo­csá­tást hir­det meg­té­rés szük­sé­ges­sége nél­kül, 
úrva­cso­rát bűn­val­lás nél­kül, fel­ol­do­zást sze­mé­lyes bűn­val­lás nél­kül. 
Az olcsó kegye­lem, kegye­lem tanít­vány­ság nél­kül, kegye­lem kereszt nél­kül,
 kegye­lem az élő és tes­tet öltött Jézus Krisz­tus nélkül.

A drága kegye­lem a szán­tó­földbe rej­tett kincs
 ame­lyért az ember öröm­mel adja el min­de­nét, csak hogy meg­sze­rezze. 
A nagy­ér­tékű drága gyöngy ame­lyért a keres­kedő min­de­nét eladja, 
hogy meg­sze­rez­hesse. 
Krisz­tus kirá­lyi uralma amely miatt egy ember kész kivájni a sze­mét is, amely meg­bot­rán­koz­tatta. 
Krisz­tus hívása, amelyre a tanít­vány ott­hagyva a háló­kat, követi Őt.
Az ilyen kegye­lem drága mert köve­tésre hív, és kegye­lem, mert Jézus Krisz­tus köve­té­sére hív. 
Drága, mert az ember életébe kerül, és kegye­lem mert az egyet­len igazi életet adja az ember­nek.
 Drága, mert elítéli a bűnt, és kegye­lem, mert meg­iga­zítja a bűnöst. 
Min­de­nek felett pedig azért drága, mert Isten­nek, az Ő Fia életébe került. 
Áron vétet­te­tek meg, mondja az Ige. 
És ami ennyibe került Isten­nek, az nem lehet olcsó szá­munkra… 

Dietrich Bonhoeffer